Home Новини Відновлення єВідновлення: що робити, якщо ви отримали відмову у компенсації за пошкоджене житло

єВідновлення: що робити, якщо ви отримали відмову у компенсації за пошкоджене житло

Умови надання компенсації за пошкоджене житло за програмою єВідновлення прописані у «Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги єВідновлення», що затверджений Постановою КМУ №381 від 21.04.2023 року. Ярослава Зволінська, юристка з питань стратегічного судочинства БФ «Право на захист», відповіла на питання: якими можуть бути причини відмови у компенсації і куди звертатись в такому випадку. Джерело

Про причини відмови у компенсації

У більшості випадків, коли люди зверталися по юридичну допомогу у зв’язку з тим, що отримали відмову у компенсації, розгляд їхніх заяв поновлювали і призначали відповідну компенсацію. Отже, не варто одразу складати руки і нехтувати можливістю залучити до розв’язання проблеми фахівця.

Найчастіші причини, через які у компенсації відмовляють:

  • подання у заяві будь-яких недостовірних даних;
  • відсутність фотоматеріалів про пошкодження та акту обстеження житла комісією
  • пошкодження житла відбулося до 24 лютого 2022 року,
  • пошкодження житла відбулося не внаслідок бойових дій;
  • повторне звернення заявником для отримання компенсації щодо одного і того самого житла у разі, коли було прийнято рішення про надання компенсації (крім випадків, коли житло було повторно пошкоджене внаслідок бойових дій).
  • людина вже отримала грошову чи матеріальну допомогу на ремонт від благодійних українських чи міжнародних організацій, органів місцевого самоврядування.
  • проведені ремонтні роботи у житлі повністю усунули пошкодження;
  • розташування квартири у будинку, в якому пошкоджені місця загального користування та який підлягає капітальному ремонту.

Слід пам’ятати про те, що поки неможливо отримати компенсацію за пошкоджене чи зруйноване житло, яке знаходиться на території,  окупованій до 24 лютого 2022 року.

Куди звертатися тим, хто отримав відмову?

Якщо людина не погоджується з відмовою у виплаті компенсації за пошкоджене житло, або з рішенням комісії
про надання / відмову у наданні компенсації, зокрема з розміром компенсаціїї, вона може подати заперечення до військово-цивільної чи військової адміністрацій, сільради протягом 5-ти робочих днів з дати отримання повідомлення про прийняття комісією  рішення. Заперечення подають у паперовій формі через адміністратора ЦНАПу, орган соціального захисту населення або нотаріуса. До заперечення можна подати пояснення, фото, висновки від третіх осіб, зокрема Групи підтримки «єВідновлення», інші документи, які підтверджують факт руйнування житла (публікації у ЗМІ, фото з дронів, скріншоти відео тощо). Якщо вам знову відмовляють у компенсації, варто оскаржувати це рішення через суд. Для цього потрібно звернутись до адміністративного суду з позовною заявою, до якої додати копію рішення про відмову у компенсації, документи, які підтверджують право власності на житло та докази руйнування. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності комісії може здійснюватися шляхом подання заявником заперечень до комісії (протягом 5 робочих днів з дати проведення обстеження або з дати подання заяви), до уповноваженого органу (протягом 5 робочих днів з дати отримання повідомлення про прийняття рішення комісією) або шляхом подання скарги до уповноваженого органу (протягом 5 робочих днів з дати вчинення відповідних дій або прийняття рішень/граничного строку, коли такі дії повинні бути вчинені або рішення прийняті). Зазначені заперечення та скарги, мають подаватися заявником у паперовій формі через адміністратора ЦНАПу, посадову особу органу соціального захисту населення або нотаріуса. Цей крок неможливо буде реалізувати через Дію.

Для додатової інформації стосовно компенсації за зруйноване чи пошкоджене житло, можна отримати безоплатну консультацію у юристів БФ «Право на захист»  за телефонами: 0995075090, 0685075090, 0935075090 (будні з 8:00 до 21:00). Дізнатися адресу або телефон найближчого ЦНАПу або УСЗН можна, зателефонувавши до контактного центру вашої області за посиланням.

Якщо вам безпідставно відмовляють у допомозі – звертайтеся на гарячу лінію. В Уряді працює ціла група: Мінсоцполітики, Мінцифри, Мінреінтеграції, яка вирішує питання про ненадання допомоги громадянам. Деталі за посиланням: посилання

,